luni, 26 august 2013

Si-la-bi-sind o lege

Caut meditator la "citit legi".

Persoana corecta cum sunt, incerc sa intru intr-o legalitate fragila cu sapunurile, cremele si ce mai produc eu cu manutele astea doua  (spun "fragila", pentru ca tot aud de la cei patiti "daca vor sa iti gaseasca ceva oricum iti gasesc").

Auzisem la televizor ca din 2013 intra in vigoare Legea Cosmeticelor asa cum e ea in UE, adica muuuult  simplificata si mai permisiva.
Am intrat pe google si am dat de ea! Ce minunatie.... pdf-ul se deschidea greu,  iar eu ardeam de nerabdare sa il citesc, de parca as fi gasit acolo raspunsuri la toate intrebarile omenirii.
Si cand s-a deschis.. surpriza.. avea 151 de pagini. A4. Nu chiar cat Fratii Jderi, dar cat unul dintre ei, tot era. Inceputul era plictisitor.. cu "a fost odata"... dar continutul m-a ametit complet.

E mult text, in limbaj specific, apoi zeci de pagini cu tabele cu ceea ce NU ar trebui sa contina un produs cosmetic (printre care smoala, petrol, benzine :)... si niste definitii care m-au amuzat.

„produs pentru păr” înseamnă un produs cosmetic destinat să fie aplicat pe părul de pe cap sau pe părul de pefaţă, cu excepţia genelor;
(d) "produs pentru piele” înseamnă un produs cosmetic destinat să fie aplicat pe piele;
(e) „produs pentru buze” înseamnă un produs cosmetic destinat să fie aplicat pe buze;
(f) „produs pentru faţă” înseamnă un produs cosmetic destinat să fie aplicat pe pielea feţei;
(g) „produs pentru unghii” înseamnă un produs cosmetic destinat să fie aplicat pe unghii;
(h) „produs pentru cavitatea orală” înseamnă un produs cosmetic destinat să fie aplicat pe dinţi sau pe mucoasele cavităţii orale;
(i) „produs aplicat pe mucoase” înseamnă un produs cosmetic destinat să fie aplicat pe mucoase
ale cavităţii orale, pe conturul ochilor;
(j) „produs pentru ochi” înseamnă un produs cosmetic destinat să fie aplicat în apropierea ochilor;


Pana aici pot sa invat fara meditator... si trezita din somn brusc as putea sa dau definitia "produsului pentru buze".. dar atat. Nu stiu daca doar cu asta iau nota de trecere.
Am apelat tot la parintele nostru, google, si l-am intrebat daca stie de vreun "consilier" care sa te invete cum e cu productia de cosmetice. Mi-a zis ca nu. Am incercat si alte variante. Tot nimic...

Imi spunea cineva ca la noi nimeni nu produce, doar consiliaza si vinde. Uite ca nici cu consiliera nu e chiar atat de simplu.

Dezamagita de esecul in lectura legislativa m-am apucat de un sampon solid pentru par uscat, rebel. Cu ulei de ricin si pudra de cocos. E un "produs pentru par", nu are smoala, petrol sau benzina dar deocamdata il pot face doar cadou, celor care au incredere in mine. In mine producatoarea, nu legiuitoarea....

Din nou forma de trandafir... e cea mai incapatoare forma pe care o am. De aia apare peste tot trandafirul...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu