marți, 20 august 2013

Dor de pedanterie

E cam impropriu spus "dor"... in general ti-e dor de ceea ce ai mai avut, ai cunoscut.
Or eu nu am fost pedanta niciodata.

Am auzit-o cu ani in urma pe Adriana Saftoiu (sper ca nu i-am gresit numele) spunand ca ea este o persoana foarte comoda, de aceea nu isi permite sa fie decat foarte ordonata. Nu prea am analizat vorbele astea, dar mi-au ramas undeva, genul de vorbe la care stii ca vei ajunge vreodata sa te mai gandesti.
Iar acum, de ceva saptamani.... chiar am ajuns sa ma gandesc la ele. Vara asta mi s-a parut super obositoare. Iarna e mult mai cumsecade: ziua scurta te aduce in casa mai devreme si iti restrange mult deplasarile departe de casa.
Ma gandesc la o mie de lucruri si ma ocup de cu totul alte 2-3-4.... daca mai adaug la asta si caldura, si drumurile multe rezulta o perioada extrem de zapacita in care nu mai stiu ce am facut, ce am facut deja si ce e prioritar. (din pacate, azi pentru mine e ca o zi cu viscol: Dari e bolnava asa ca stau pe langa ea si cam atat)

De cele mai multe ori, nu mai stiu daca mi-am baut cafeaua, ma uit in jur, nu vad cana si imi spun ca probabil am baut-o. Iar seara, cine stie cand, o gasesc, plina, pe masina de spalat (de exemplu). De aici rezulta si o parte buna si anume ca nu sunt dependenta.
Sigur  eram cu ea in mana cand vroiam sa mai bag ceva in masina, ceva gasit in timp ce udam florile probabil, si acolo a ramas.

Pai daca eram pedanta... ma uitam la ceas si stiam ca daca e ora 7.30 cafeaua e facuta, daca e 8 e si bauta, daca e 8.30 cana e spalata si pusa la loc. Daca la 8.35 vedeam o cana pe masa, as fi sunat sigura pe mine la 112 spunand ca e un strain in casa mea!!! Unde mai pui ca daca eram pedanta aveam o aceeasi cana de cafea, o privire aruncata in dulapul cu cani m-ar fi lamurit pentru toate actiunile mele legate de asta.

Duminica am facut un "sapun cu nimic". Dupa sapunul cu tarate, sapunul cu lavanda, sapunul cu samburi de caise, a venit timpul sapunului cu nimic. Adica in baza de uleiuri benefice, ricin, cocos, cacao, palmier, masline... nu am pus nimic, nici macar ulei esential. Uleiurile esentiale, mai ales cele cu tonuri inalte (de citrice de exemplu) isi pierd intensitatea mirosului in timp. Cu toate ca nu are esentiale, sapunul chiar miroase placut. Ca un chec fara vanilie.  Asadar culoarea lui este culoarea cocosului, untului de cacao si a celui de masline. Nimic in plus.



Si  a venit momentul zero: sa fotografiez acest sapun. Hm... ca si pana acum, cu telefonul. La repezeala am adus o hartie alba, m-am dus in balcon, am smuls o buruiana din jardiniera, pentru ceva pata de verde, am focusat telefonul (ala fara tasta H) si CLICK!! gata poza.
Am aruncat hartia, am aruncat buruiana (peste balcon, caci e gunoi ecologic!), am pus sapunul la loc, sub paturica, am luat telefonul si... nu am reusit sa descarc pozele, caci intre timp am dus computerul la ceva curatare, eficientizare si probabil s-a sters programelul. Nu am reusit sa ma descurc cu goagalul, asa ca am luat alt telefon, iar in balcon, alta hartie, alta buruiana (pai daca eram pedanta pe astea le-as fi avut deja pregatite de la demersul anterior, nu le-as fi aruncat pana nu ma convingeam ca mi-au iesit pozele)... alta poza, alt cablu la descarcare... nici de pe asta nu am reusit sa descarc.

Nu am abandonat (culmea!!), am considerat doar ca a venit momentul sa scot aparatul de fotografiat din sertar, de langa literatura de sertar, sa ii incarc bateria, sa ma duc cu el pe balcon, alta hartie, alta buruiana, alt unghi, gata poza... parea ca arata bine creatia mea fotografica.
Asa ca prind curaj, iau sapunul cu nimic de pe hartia alba, pun alt sapun, cel cu tarate, ma duc in camara si aduc punga de tarate de la 7 spice.... arunc tarate pe langa sapun (asa am vazut la altii), fac alta poza... scutur taratele tot peste balcon (tot gunoi ecologic, pentru vrabii), pun sapunul cu lavanda, iau punga cu lavanda uscata, arunc peste el, alt unghi, alta poza... hai sa pun si o buriana, noroc cu jardinierele, mai iau o pata de verde de acolo, combin cu lavanda, sa vedem ce o fi iesit. In timp ca cautam verde in jardiniere, m-am urzicat rau intr-o urzica aflata si ea pe acolo... si imi vine ideea... iau manusile, smulg urzica, iau samponul solid cu urzica, si ii fac poze si lui cu urzica din cultura proprie.




Realizare dupa realizare... acum nu stiu daca am pus punga cu tarate la loc, punga cu flori de lavanda uscata, dar oare husa de la aparat o mai fi pe balcon? Stiu doar ca sapunul e la loc sigur, sub paturica, asteapta sa ia drumul lui Elixir Boutique.

Mi-a vazut cineva cafeaua?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu