joi, 4 iulie 2013

Mimoza. Tenuiflora Mimoza


Am gasit pudra de mimoza. M-a cucerit formularea "pudra de mimoza".
Si aflu ca Mimoza Tenuiflora este un arbore vesnic verde, peren, originar din nord-estul Braziliei, cu flori mici, albe, pe care daca le atingi se inchid. Deh... mimoza!
Am mai aflat ca se mai numeste "arborele pielii", iar proprietatile lui au fost exploatate inca de pe vremea mayasilor, in medicina traditionala, pentru a vindeca rani, infectii, inflamatii ale pielii.

Revenind la zilele noastre, la cosmetice de exemplu, se pare ca asa mimoza cum e ea, totusi pudra obtinuta din prelucrarea scoartei copacului stimuleaza producerea de colagen si de elastina si de aici curg proprietatile ei miraculoase: cicatrizant, antioxidant, regenerant si ma opresc aici cu toate ca lista e cu mult mai lunga.

Sunt fericita ca pot prepara si eu o "crema cu pudra de mimoza"!






Este recomandata in special pielii afectate de diverse.... de soare de exemplu, de vant, de vreo cicatrice, dar vine o varsta cand fara sa te bata soarele in exces, arati de parca ai fi naufragiat si ai stat lipsit de sperante pe o pluta cateva zile. Fara apa. Cand am vazut "Naufragiatul" nu-mi putem dezlipi ochii de la buzele lui Tom Hanks. O fi slabit el, saracul, nu stiu cate kilograme pentru acest film, dar pe mine numai buzele lui arse ma impresionau.

Acum, ca am scapat de fluturasii, la propriu, pe care i-am "postat" pe peretii camerei Dariei, si, sper, si de cei la figurat care mi-au bantuit confortul interior (si asa destul de fragil :-), am sa mai scriu despre pudra Shikakai, un sampon exclusiv vegetal, obtinut din pastaile uscate ale unui arbust care creste in India, folosit in Ayurveda tot asa.... de secole... are PH-ul optim, insanatoseste scalpul... nu se utilizeaza prea usor, eu am cam stropit faianta, dar face minuni cu parul, intr-adevar. Asta e doar promo-ul, despre Shikakai si pudra Amla (Amla = coacazul indian), cu alta ocazie.

Vreti sa-mi vedeti fluturasii roz? Priviti  mai jos (cu ochelari de soare. Sau nu).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu